Trading Medicinsk System Och Egypten


Företagslista för Trading Medical Systems Egypten tmse. Trading Medical Systems Egypten tmse. Address 68 Merghany Street, 177, Heliopolis. Trading Medical Systems Egypten Marknader, Import, Säljer och Tjänster Medical Imaging Equipment Levereras av Toshiba Medical Systems Japan Distributionsrättigheter för bildutrustning har Utökat genom hela Mellanöstern, Nord - och Västafrika. visa Trading Medical Systems Egypten tmse hemsida. Övrig information om Trading Medical Systems Egypten tmse. This text är vad du hittar på Trading Medical Systems Egypten tmse Webbplats Texten redigeras av vår motor för att tillhandahålla fullständiga sökresultat för Trading Medical Systems Egypt tmse Webbplats Texten är upphovsrätt till Trading Medical Systems Egypten tmse webbplats Fanoos kommer inte att hållas ansvarig för någon text som skrivs ovan, eftersom det är upphovsrättsskyddat material från Trading Medical Systems Egypten tmse website. Trading Medical Systems Egypten tmse användbara verktyg. Whats relaterade till Trading Medical Systems Egypten tmse. Abbott Laboratories Regional Gulf Office. Ab Nirou Consulting Engineers Co. Cryogenic General Trading. Delivers och levererar ett omfattande sortiment av stationära bulk och bärbara kryogena lagringssystem för gas och flytande applikationer. Företaget, som spårar sina rötter till 2011, driver operationer tillverknings - och lageranläggningar i Förenade Arabemiraten-Abu Dhabi och Egypten strategiskt positionerat för att stödja världens stora industriella marknader. Det omfattande Cryogenic GT-sortimentet omfattar kryogentankertankar, mikrolamptankar, transportabla vätskecylindrar, LNG-flytande naturgasförvarings - och applikationssystem, kryogentryckskolatorkärl och frysar och Dewar s för cryopreservation. Cryogenic GT Nyligen startar nya kontor i Egypten och Saudiarabien. Cryogenic GT säljer, distribuerar och tillhandahåller efter försäljning service för den kryogenutrustning s som tillverkas av Taylor Wharton USA CryoScience LEADER IN CRYOGENIC EQUIPMENT. Cryogenic GT är också distributör för DATAONLINE leverantören av telemetri och Machine To Machine M2M-lösning med de senaste moderna kommunikationssystemen. Cryogenic GT Är totalleverantörsrådgivning, leverans av kryogena lagertankar, nyckelfärdig installation för gasnätverk Gascylinderpåfyllningsstation, gasrörsugning Vakuumisolering Rörinstallation för flytande gaser syre, kväve, argon, Koldioxid och kväveoxid LNG. En av våra majsstensaktiviteter är eftersäljning och reparation av CRYOGENIC STORAGE TANKS ROAD SEMITARILERS. I samarbete med DATA ONLINE tillhandahåller vi telemetri för alla typer av applikationer, främst för nivå - och tryckövervakning i kryogen utrustning s. Cryogenic GT har certifierade ingenjörer från USA att göra allt underhåll och tjänar till alla Taylor Wharton CryoScience och. Cryogenic GT är den största leverantören av högtrycksstålcylindrar med olika storlek. Cryogenic GT Designat och installerar allt medicinskt gassystem för sjukhus och de små klinikerna. US Department of State. Overview of Foreign Investment Climate. Den egyptiska regeringen har gjort ökade utländska investeringar ett viktigt ekonomiskt mål Egypten har inlett ett omfattande reformprogram som syftar till att bringa landet i linje med internationella investeringsstandarder och tredubbling det årliga beloppet av utländska investeringar som det attraherar under de kommande tre åren Regeringen ho pes att placera Egypten som en av de mest attraktiva investeringsmålen bland tillväxtmarknadsekonomier. Egypten är undertecknad av ett antal internationella avtal och handelsavtal och har kodifierat sina förpliktelser i lagar och förordningar. Egypten är part i 111 bilaterala investeringsavtal och är en medlem av Världshandelsorganisationen WTO, den gemensamma marknaden för östra och södra Afrika COMESA och det större arabiska frihandelsområdet GAFTA I de flesta sektorer finns det ingen rättslig skillnad mellan utländska och inhemska investerare. I allmänhet är utländska investeringar i Egypten inte föremål för diskriminering eller speciella godkännanden och investeringsmiljön är mest transparenta för utländska investerare. Det finns emellertid särskilda krav på utländska investeringar i vissa sektorer, såsom uppströms olje - och gasutveckling, där joint ventures krävs. Utländska investerare kan fritt återföra pengar och Det finns inga restriktioner för kapitalöverföringar ut ur Egypten. Egypt erbjuder många incitament som syftar till att attrahera utländska direktinvesteringar till särskilda ekonomiska och handelszoner Allmänna myndigheten för investeringar GAFI genomför Egypts s policies och förfaranden för att underlätta affärsverksamhet, inklusive upprätthållande av Egyptens one-stop-shop för investerare GAFIs one-stop-shop, vilket syftar till att behandla godkännanden för nya investeringar inom 72 timmar, samlar alla de ministerier som behövs för att skapa en ny investering och tillhandahåller efteromsorgstjänster för befintliga företag. Den egyptiska skattekoden täcker inkomst och företagsskattesatser på 20 för både utlänningar och medborgare. Enligt till Världsbankens s Doing Business Index för 2010, rankade Egypten 94 av 183 länder har gjort betydande framsteg när det gäller att underlätta förfarandena för att göra affärer. Den direkta investeringen står för mindre än 25 av alla investeringar i Egypten, och det finns betydande investeringshinder Arbetsregler hindrar företag från att anställa mer än 10 icke-egyptier, och utlänningar får inte öppna sig ära ensamföretag eller enkla partnerskap Bristen på skydd av immateriella rättigheter är en stor hinder för direktinvesteringar i Egypten, som förblir på USA: s handelsrepresentant s Special 301 Watch List för IP-överträdelser. Egyptens handelsbestämmelser ålägger tydliga hinder för utlänningar Utlänningar kan fungera som kommersiella agenter men är förbjudet att fungera som importörer för handelsändamål. Ett utländskt företag som vill importera för handelsändamål måste göra det via en egyptisk importör. Under 2009 införde Egypten temporära avgifter och export - och importförbud mot strategiska varor, såsom ris, socker, cement och stål för att bekämpa höga inhemska priser Sådana åtgärder hindrar insyn och undergräver förutsättningarna för Egyptens handelssystem för investerare. Även om Egypten är undertecknad av internationella skiljeförfaranden, känner inte egyptiska domstolar alltid utländska domar upp. någon tvist är mycket långsam, med den genomsnittliga tiden att avgöra ett ärende för att slutföra jon i genomsnitt omkring sju år. Domstolssystemet är i vissa fall också föremål för politiskt inflytande. Övriga investeringshinder inkluderar överdriven byråkrati, brist på kvalificerad arbetskraft, begränsad tillgång till kredit, långsamma och besvärliga tullförfaranden och icke-tariffhandel hindren. Centralbanken i Egypten har inte utfärdat ett nytt kommersiellt bankkort sedan 1979 Det enda sättet för en ny kommersiell bank, oavsett om den är utländsk eller inrikes, att komma in på marknaden utom för ett representativt kontor är att köpa en befintlig bank Som en del av dess 2004 planerar att omstrukturera banksektorn har staten sålt aktier i flera joint venture-banker till utländska bankenheter Den första offentliga banken som privatiserades var Alexandrins Bank nu AlexBank, som såldes till Sanpaolo Intesa i Italien 2006 , uppmanade centralbanken bud på 67 aktier i Banque du Caire, men den avbröt auktionen när det högsta budet kom i US 250 miljoner under sitt målpris på US 1 6 miljarder År 2009 tillkännagav centralbanken att den inte hade några planer på att privatisera de tre återstående statliga bankerna Banque Misr, Banque du Caire, Egyptens centralbank, med tanke på dåliga marknadsvillkor. Dessa tre banker kontrollerar minst 40 procent av banksektorn s tillgångar. Regeringen har uppgett att det inte kommer att utfärda licenser för nya försäkringsbolag. I likhet med banksektorn kan utländska företag bara komma in på den egyptiska försäkringsmarknaden genom att köpa en andel i ett befintligt försäkringsbolag. Under 2006 investerade investeringsministeriet MOI började omstrukturera de offentliga försäkringsbolagen för att förbereda privatiseringen. I september 2007 fusionerades företagen och placerades under ett försäkringsholdingsföretag och fastighetsfastigheter avtogs från företagen och överfördes till en nyföretagen affiliate, Misr for Real Estate. En utländsk Konsult bistod holdingbolaget vid utarbetandet av ett prospekt, men det har inte skett några betydande händelser i detta avseende sedan 2007 . Petroleumsindustrin är en av de mest dynamiska industrier i Egypten och petroleumsproduktionen är överlägset den största enskilda industriella verksamheten som representerar åtta till tio procent av Egypten s BNP. Den egyptiska regeringen uppmuntrar internationella oljebolag IOC att delta i olje - och gassektorn , och för närvarande arbetar mer än femtio IOC i Egypten. Petroleumsindustrin i Egypten förvaltas av Oljedepartementet, där fyra företag fungerar som myndigheter. En av dessa är EGPC: s egyptiska general petroleumskorporation, som ingår koncessionsavtal i samarbete med IOC i form av avtal om produktionsdelning PSA Egypten beviljar koncessioner inom ett visst område genom att det egyptiska parlamentet utfärdar en särskild lag som tillåter oljeministeren att ingå ett avtal mellan den egyptiska regeringen på den ena sidan och den egyptiska general petroleum Corporation EGPC fungerar som koncessionsinnehavare och utländska oljeinvesteringar tor IOC agerar som en entreprenör på andra sidan Denna lagstiftningsakt ger nya överenskommelser överhöghet i strid med strid mot lagstiftning eller reglering Efter att ha ingått avtalet avhjälps eventuella avtalsförändringar genom en godtagbar anpassning av sina bestämmelser eller skiljeförfarande. Dessa skyddsåtgärder var särskilt utformade för att förfalska förtroende med utländska investerare och förbättra investeringarna inom petroleumssektorn I juli 2010 ingick GOE ett nytt avtal med BP för utforskning av djuphavsinvesteringarna i norra Alexandria och västra Medelhavsområdet. BP: s avtal är unikt eftersom det liknar ett tjänstekontrakt snarare än det traditionella Det är oklart huruvida denna nya överenskommelse kommer att bli den nya normen. Vidare visade elbrist under augusti och september 2010 att Egyptens energisektor inte är immun mot politisk risk, eftersom inhemskt tryck är monterat för att minska gasen ombord enligt exportavtal, specifika llygasförsäljningen till Israel. Den egyptiska regeringen kontrollerar priserna inom läkemedelssektorn för att säkerställa att läkemedel är överkomliga till allmänheten. Under 2009 utfärdade ministeriet för hälsa och befolkning MOHP dekret 373 för att ersätta Egypts kostnadsfria system för farmaceutisk prissättning med en nytt system som skulle pris varumärkesnamn droger i Egypten 10 lägre än det lägsta internationella försäljningspriset för samma drogdekret 373 fastställde också ett prisloft för generiska läkemedel vid 60-70 av priset på varumärkesnamnet droger I april 2010, Den egyptiska förvaltningsdomstolen hävdade att det här dekretet var ogiltigt eftersom det ceded överdrivet tillsyn till privata läkemedelsföretag. Förvaltningsdomstolen hindrade dekretet från att träda i kraft, och MOHP har överklagat beslutet till högsta förvaltningsdomstolen, som förväntas styra fallet 2011 Omkring 85 procent av de aktiva läkemedelsingredienserna i Egypten importeras. Telekommunikationslagen 10 av 2003 fastställde att Telecom Egypt TE wou ld lämnar sin monopolstatus som Egypts enda fasta operatör och enda internationell operatör i januari 2006 och möjliggjorde större flexibilitet vid försäljning av aktier i TE genom offentliga erbjudanden. Från och med januari 2011 hade emellertid MCIT ännu inte utfärdat en licens för en andra fasta operatör och skyllde förseningen på världsekonomiska krisen MCIT vägrar att ställa in ett datum eller villkor som de planerar att utfärda en andra fastlinjelicens. Egypt har utfärdat tre mobiloperatörslicenser, med den senaste förvärvad av Etisalat i juli 2006 till en kostnad av US 2 9 miljarder Etisalat Egypten, MobiNil och Vodafone Egypten konkurrerar kraftigt på marknaden för mobil telekom, där det finns mer än 65 miljoner mobila linjer. Turismsektorn bidrar avsevärt till Egypten s BNP som väl sin arbetsmarknad I FY2010 resulterade nästan 14 miljoner ankomster i cirka 11 miljarder US-dollar i turismintäkter. Turistministeriet har meddelat att det försöker att trakter större utländska investeringar i sektorn, och reformer 2005 avlägsnade restriktioner för utländsk äganderätt i flera turistområden, däribland Hurghada-stranden vid Röda havet, Medelhavsbadorterna Sidi Abdel-Rahman och Ras Al-Hekma, som liksom i Matrouh Governorate längs Medelhavet. Forskning och utveckling. Stora RD-aktiviteter i Egypten är relativt blygda Den femåriga ekonomiska och sociala utvecklingsplanen för regeringen för FY2008 öronmärkte LE 450 miljoner US 77 6 miljoner för forskningsutgifter och utveckling, fördelad mellan Statens ministerium för vetenskaplig forskning, Vetenskapsforskningsakademin och Vetenskaps - och teknologisk utvecklingsfond. De flesta statsfinansierade RD-programmen är inom jordbruk, hälsa och i mindre utsträckning inom tillverkningssektorn. Det finns inga rapporter om diskriminering mot USA eller andra utländska företag som vill delta i RD-program i Egypten. De flesta egyptiska RD-program grundas av regeringens initiativ för att rikta sig till specifika problem och möjligheter. Grundlagar som rör utländska investeringar. Investeringsincitament Lag 8 av 1997 var utformad för att uppmuntra inhemska och utländska investeringar i riktade ekonomiska sektorer och för att främja decentralisering av industrin från det trånga Nilen-området. lag tillåter 100 procent utländska ägande av investeringsprojekt och garanterar rätten att betala inkomster som förvärvats i Egypten och att repatriera kapital Andra viktiga bestämmelser inkluderar garantier mot förverkande, sekretess och nationalisering rätten att äga mark rätten att upprätthålla bankkonton i utländsk valuta från administrativ bilaga rätten att repatriera kapital och vinst och likabehandling oavsett nationalitet. Lag 94 av 2005 ändrade lagen om investeringsincitament och gjorde företag som införlivades enligt lagen om investeringsincitament underkastat relativt enklare införlivande. Det beviljade även företag som bildades under Compan juridisk eller kommersiell lag vissa incitament enligt lagen om investeringsincitament, inklusive skydd mot nationalisering, införande av obligatorisk prissättning och upphävande eller upphävande av licenser för användning av fast egendom. Det gav också företagen rätt att äga fastigheter som krävs för sin verksamhet och rätten att importera råvaror, maskiner, reservdelar och transportmetoder utan att bli skyldig att registrera sig hos importörsregistret lagen 159 av 1981 gäller inhemska och utländska investeringar i sektorer som inte omfattas av lagen om investeringsincitament, vare sig aktieägare, aktiebestånd eller begränsat ansvar företag, representationskontor eller filialer Lagen tillåter automatisk företagsregistrering vid presentationen av en ansökan till GAFI med vissa undantag. Det tar också bort ett tidigare rättsligt krav att minst 49 procent av aktieägarna är egyptiska tillåter 100 procent utländsk representation i styrelsen styrelseledamöter och stärker kontot g-standarder Grundare av aktiebolag och aktiebolag måste lämna in ett bankcertifikat till GAFI som visar att 10 procent av bolagets utgivna kapital har betalats in. Public Enterprise Law 203 av 1991 tillåter försäljning av statliga företag till utländska enheter Egypten inledde en privatisering program enligt offentlig företagslag om försäljning av flera hundra helt eller delvis statligt ägda företag och alla offentliga andelar av minst 660 joint venture-företag gemensamt företag definierat som blandat statligt och privat ägande, oavsett om det är utländskt eller inhemskt GOE har inte gjort några nya privatiseringar och högsta tjänstemän har sagt att regeringen kommer att behålla majoritetsinsatser i de 150 offentliga företagen som förblir under MOI: s auktorisering. I stället överväger GOE att sälja minoritetspengar i några av företagen och omstrukturera andra Budgivningskriterier för privatiseringar är generellt tydliga och transparenta. Tenderloven 89 av 1998 kräver regeringen ska överväga både pris och bästa värde vid tilldelning av kontrakt och att ge en förklaring till avslag på ett bud. Lag innehåller emellertid preferenser för egyptiska inhemska entreprenörer, vilka prioriteras om deras bud inte överstiger det lägsta utländska budet med mer än 15 procent. Kapitalmarknaden lag 95 av 1992 och dess ändringar och förordningar styr Egypts kapitalmarknader Utländska investerare kan köpa aktier på den egyptiska börsen på samma sätt som lokala investerare Mäklarfirmor har kapitalkrav på LE 5 miljoner amerikanska 862.000, och samma - dag handel på den egyptiska aktiemarknaden är tillåten Från och med januari 2011 har 47 mäklarfirmor licenser för samma dag eller intraday trading. Lag 123 av 2008 ändrade kapitalmarknadslagen så att lokala och utländska institutioner kan emittera obligationer vid en paravärde av LE 0 10 US 0 02. Dekret nr 719 för 2007 av ministrarna för handel och industri och finans ger incitament för industriella projekt i guvernörerna i övre Egypten Övre Egypten hänvisar till guvernörerna i södra Egypten Dekretet ger incitament för 15.000 egyptiska pund US 2,586 för varje arbetsmöjlighet som skapas av projektet, under förutsättning att projektets investeringskostnader överstiger LE 15 miljoner US 2 6 miljoner Dekretet kan implementeras på både nya och pågående projekt. Landets fastighetslag 15 av 1963 förbjuder uttryckligen utländsk individ eller företagsägande av jordbruksmark definierat som traditionellt jordbruksmark i Nilen, Delta och Oases. Prime Ministerial Decree nr 548 för 2005 avlägsnades Begränsningar av utländsk äganderätt i ett antal turist - och nya stadsområden, nämligen Röda havet, inklusive Hurghada, Medelhavsbadorterna Sidi Abdel-Rahman och Ras Al-Hekma, även i Matrouh Governorate Utländska ägare är fortfarande begränsade till högst två bostäder i Egypten Företrädare för andra arabiska länder har vanligtvis fått nationell behandling på detta område. Försäkring L aw 156 av 1998 tar bort ett tak på 49 procent på utländsk äganderätt till försäkringsbolag, möjliggör privatisering av statligt försäkringsbolag och upphäver ett förbud mot utländska medborgare som tjänar som företagsofficer. Elektriskt lag 18 av 1998 tillåter regeringen att sälja minoritetsandelar av eldistributionsföretag till privata aktieägare, både inhemska och utländska. Ett utkast till ellagstiftning som förväntas antas 2011 kommer ytterligare att öppna elproduktion och distribution till den privata sektorn. Många lagar 1 av 1998 tillåter privata företag, inklusive utländska investerare, att bedriva mest sjöfart transportverksamhet, inklusive lastning, leverans och reparation av fartygsrätt 17 av 1999 har mer än 700 artiklar som täcker allmän handel, kommersiella kontrakt, banktransaktioner, kommersiella papper och konkurs. Konvertering och överföringspolitik. Egyptisk lag tillåter individer och företag att utföra allt normala valutatransaktioner, inklusive etablering av Foreei gn byta konton och överföra utländsk valuta in och ut ur Egypten Auktoriserade banker kan tillhandahålla hela spektret av valutatransaktioner, inklusive accepterande av inlåning, genomförande av överföringar och öppning av kreditbrev. Utländsk valuta är tillgänglig hos banker och utländska byråer. - Egypt Bilateral Investment Treaty tillhandahåller fri överföring av utdelningar, royalties, ersättning för expropriation, betalningar som uppstår på grund av en investeringskonflikt, kontraktsbetalningar och intäkter från försäljning. Överföringar ska ske i en fritt konvertibel valuta till gällande marknadsränta på överlåtelsedagen med avseende på spottransaktioner i den valuta som ska överföras. Investeringsincitamentlagen föreskriver att icke-egyptiska anställda som anställts av projekt som är etablerade enligt lagen har rätt att överföra sina intäkter utomlands. Omvandling och överföring av royaltybetalningar är tillåtna när ett patent, varumärke eller annat licensavtal har varit ap Bevisat enligt lagen om investeringsincitament. Banklagen 88 av 2003 reglerar repatriering av vinster och kapital Regeringen har upprepade gånger betonat sitt åtagande att upprätthålla vinstrepatrieringssystemet för att uppmuntra utländska investeringar i Egypten. Det nuvarande systemet för vinstsekretering av utländska företag, meddelade i i slutet av juni 2002 krävs att förvaltningsbanker öppnar utländska och lokala valutakonton för utländska investerare globala förvaringsinstitut, som uteslutande underhålls för börskontrakt. De två kontona fungerar som en kanal genom vilken utländska investerare behandlar sin försäljning, inköp, utdelningar, och vinstsekreteringstransaktioner med bankens sända dagliga växelkurser Systemet är utformat för att möjliggöra avveckling av transaktioner på mindre än två dagar. Expropriation and Compensation. Investeringsincitamentslagen ger garantier mot nationalisering eller konfiskering av investeringsprojekt enligt lagen s domän Lagen också pr ovider garanterar anspråk på anfall, blockering och placering av förvarade förvar eller deposition. Det erbjuder även garantier mot full eller partiell expropriering av fastighets - och investeringsprojektegenskaper. Den amerikanska bilaterala investeringsfördraget ger också skydd mot expropriering. Privata företag kan ta fall av expropriation till domstol, men rättsväsendet är väldigt långsamt och kan ta flera år för att lösa ett ärende. I april 2008 slutade regeringen byggandet av en gödselanläggning efter det kanadensiska företaget Agrium investerade 280 miljoner och fyra års planering i anläggning Medan lokala aktivister väckte miljöfrågor kring sin plats längs Medelhavskusten noterade Agrium att det var angränsande till andra industrianläggningar. Agrium gick med på att sälja sin andel i fabriken i september 2008 till ett statligt företag som inte planerar att fortsätta Den amerikanska ambassaden rekommenderar att amerikanska företag lägger klausuler som anger bindande praktikant särbehandling av tvister i sina kommersiella avtal Egypten anslutit sig till den internationella konventionen för avveckling av investeringstvister 1971 och är medlem i International Center for Settlement of Investment Disputes ICSID, som utgör ett ramverk för skiljedom av investeringstvister mellan regeringen och utländska investerare från ett annat medlemsland, förutsatt att parterna är överens om ett sådant skiljeförfarande. Utan att det påverkar egyptiska domstolar, erkänner lagen om investeringsincitament investerarnas rätt att lösa tvister inom ramen för bilaterala avtal, ICSID eller genom skiljeförfarande inför regionens centrum för internationell kommersiell skiljedom i Kairo som tillämpar reglerna i FN: s kommissioner om internationell handelslagstiftning. USA: s bilaterala investeringsfördrag tillåter en investerare att göra en tvist direkt till bindande skiljedom från tredje part. De egyptiska domstolarna stöder i allmänhet internationell skiljedomsklausul s i kommersiella kontrakt Exempelvis har kassationsdomstolen vid ett flertal tillfällen bekräftat giltigheten av skiljedomsklausuler som ingår i avtal mellan egyptiska och utländska parter. Egypten följer 1958 års New York-konvention om verkställighet av skiljedomar 1965 Washingtonkonventionen om avveckling av investeringstvister mellan stater och medborgare i andra stater och 1974 års konvention om avveckling av investeringstvister mellan arabiska stater och medborgare i andra stater Ett utlämnande utfärdat genom skiljeförfarande som ägde rum utanför Egypten kan verkställas i Egypten om det antingen omfattas av en av de internationella konventioner som Egypten är part i eller uppfyller villkoren i Egyptens tvistlösnings lag 27 av 1994, som föreskriver skiljedom av inhemska och internationella kommersiella tvister och begränsade utmaningar för skiljeförfarande utmärkelser i det egyptiska rättssystemet Tvistlösningslagen ändrades 1997 t o omfattar tvister mellan offentliga företag och den privata sektorn. Det egyptiska rättssystemet fungerar extremt långsamt och fall kan vara kvar i systemet i flera år. Skiljedomar görs i transaktionens ursprungliga valuta via den behöriga domstolen i Egypten, vanligtvis Kairo Court of Appeals En särskild order krävs för att utmana ett skiljeförfarande i en egyptisk domstolen För att verkställa domar av utländska domstolar i Egypten måste parten som försöker verkställa domen få en exekvatur Att ansöka om exekvatur, de normala förfarandena för att initiera en rättegång i Egypten måste vara nöjd Dessutom måste flera andra villkor vara uppfyllda, bland annat genom att säkerställa ömsesidighet mellan de egyptiska och utländska landets domstolar och kontrollera behörigheten för domstolen som gör domen. Egypt har inte en konkurslag i sig men kommersiell rätt 17 av 1999 innehåller ett kapitel om konkurs Villkoren i konkurskapitlet är tysta eller tvetydiga på flera nyckel frågor som är avgörande för att minska avvecklingsriskerna Handels - och industriministeriet har identifierat bristen på en fungerande konkurskod som en betydande svaghet för investeringar i Egypten och har i offentliga uttalanden angett att insatser pågår för att inleda ny konkurslagstiftning. Krav och incitament. Inga prestandakrav anges i lagen om investeringsincitament. Möjligheten att uppfylla lokala innehållskrav är inte längre en förutsättning för godkännande för upprättande av monteringsprojekt, men i de flesta fall måste monteringsindustrin fortfarande uppfylla ett minimikrav på lokalt innehåll för att kunna att dra nytta av tulltaxisminskningar på importerade industriella inputs. Artikel 6 i dekret 420 2000 möjliggör sänkning av tulltaxor på mellanprodukter om slutprodukten har en viss procentandel av insats från lokala tillverkare, med början av 30 lokala innehåll. Som procentandel av Lokalt innehåll stiger, det gör också tullnedsättningen i vissa fall kan en minister bevilja tullsänkningar på upp till 40 personer i förskott till vissa företag utan att vänta på att nå en motsvarande andel av lokalt innehåll. Under 2010 reviderade Egypten sitt exportrabatteringssystem för att ge exportörer ytterligare bidrag om de använde en större andel lokalt råvaror Se avsnittet Import - och exportpolitik för mer information om exportrabattsystemet. Tillverkare som vill exportera enligt handelsavtal mellan Egypten och andra länder måste uppfylla ursprungsintyg och lokala innehållskrav som finns där. Inom olje - och gasutvinningskoncessioner, som inte omfattas av lagen om investeringsincitament, har prestandanormer som anges i varje enskilt avtal och som i allmänhet innefattar borrning av ett visst antal brunnar i varje fas av prospekteringsperioden som anges i avtalet. Det saknas några formella geografiska begränsningar för investeringar Men på grund av trängsel i Kairo, regeringens släkting lly förnekar godkännande för investeringar i tillverkningsanläggningar i Kairo, om inte en övertygande ekonomisk grund föreligger. Regeringen erbjuder incitament att flytta befintliga tillverkningsanläggningar ut ur Kairo. På begäran hjälper statliga tjänstemän investerare att lokalisera en plats för ett projekt, ofta i en av de nya industriella platser utanför Kairo och ger ibland nödvändig infrastruktur. Förutom de nya industriområdena utanför Kairo har regeringen inriktat sig på övre Egypten för utveckling av privata investerare. Land i industriområden i Övre Egypten erbjuds gratis. Regeringen ger också anslutningar till infrastruktur vatten, avlopp, el och gas och överföringar mark titel till utvecklaren tre år efter projektstart Som nämnts ovan krävs godkännande av säkerhetstjänster i allmänhet för investeringar i Sinai Peninsula. I juli 2007 slutförde MOI förfaranden för beviljande av användnings rättigheter använd av en investerare av en tomt för en viss pe tidsåtgång för att upprätta ett projekt och dra nytta av det, varefter både projekt och mark ges till offentligt ägande i Sinai, i syfte att öka investeringsnivåerna i regionen. Förfarandena innefattar förenkling av fastighetsregistrering som möjliggör användning av bruksrättigheter som en garanti för lån och gör det möjligt för banker att registrera pantsättningar på fastigheter och avskärma i fall av bristande betalning. Import - och exportpolitiken År 2004 sänkte regeringen sänkt tullar och förenklade tullsystemet för att stimulera handel och ekonomisk utveckling. Regeringen tog bort GATT - inkonsekventa tjänsteavgifter och importavgifter, avvecklade tullinsammanhang, inklusive skarp eskalering och omvänd progression mot tullsatser och rationaliserade nationella underrubriker över den sexsiffriga nivån i det harmoniserade systemet HS Som ett resultat av reformerna sedan 2004 har Egypten s nummer av värdetullsatser sänktes från 27 till 5 och den genomsnittliga viktade tullsatsen har fallit från 14 6 procent till 5 5 procent. Under 2005 utfärdades nya import - och exportbestämmelser som minskade antalet importerade varor som underkastades inspektion av den allmänna organisationen för export och importkontroll GOEIC och tillåtna importörer att tillhandahålla sina egna intyg om hälso - och säkerhetsöverensstämmelse från alla internationella ackrediterat laboratorium inuti eller utanför Egypten De nya reglerna överförde också ansvaret för att utfärda och granska ursprungsintyg från GOEIC till Egyptens tullmyndighet. I februari 2009 ändrades ett presidentdekret av tulltaxan för 250 artiklar, sänkt importtull på många varor och helt borttagande av uppgifter på vissa råvaror och kapital och mellanprodukter, till exempel ingångar för spinn - och vävningsprodukter. Trots regeringens sunt tull - och tullreform och lättnad av importrestriktioner förblir betydande problem. Egypten antog WTO: s tullvärdessystem 2001. Tjänstemän rapporterar att Egypten har almo St fullt implementerat systemet, importörer möter en förvirrande mix av nya fakturabaserade och gamla referensprisbaserade värderingar beroende på vilken typ av import som bekräftar dessa problem har finansministeriet MOF förbundit sig till en omfattande reform av egyptens tullförvaltning och is working in concert with USAID, which funded a comprehensive six-year program to support reform efforts A new customs law was drafted and sent to the Minister of Finance and was scheduled to be sent to the People s Assembly in early 2010 However, as of January 2011, the law has not yet been submitted to the Egyptian Parliament. A number of non-tariff barriers or bans continue in force to protect local producers Mandatory quality-control standards make importing certain products into the Egyptian market difficult Over 130 categories of imports are still subject to mandatory quality-control inspections, including foodstuffs, appliances, electrical products, and auto parts Although the government s ays that the quality control standards are applied equally to imports and domestically produced goods, in practice, imports are scrutinized more rigorously by multiple government agencies Enforcement remains inconsistent. Many U S agricultural products also face burdensome import licensing and inspection requirements Although a ban on whole poultry was lifted in 1997, imported poultry parts are still prohibited, ostensibly over concerns that they may not meet halal religious standards, despite certification by U S Islamic Centers Health food products such as low-calorie foods, diet pills, and vitamins also face informal barriers to trade These products must obtain a special registration from the National Nutrition Institute of the Ministry of Health, which can take months to process Products with domestic substitutes have experienced substantial delays, some as many as six months to one year On a positive note for investors in the textile industry, Egypt recently approved the importatio n of U S upland cotton, which is highly valued by spinners and weavers around the world. Phytosanitary standards applied to wheat shipments are sometimes not science-based Egypt requires that wheat shipments be free of Ambrosia ragweed seeds, a standard that is not technically feasible to meet, as most major wheat exporters, including the United States, has one or more varieties of Ambrosia No other country importing U S wheat imposes a requirement of Ambrosia free or zero tolerance Currently, the GOE is permitting wheat cargos to be discharged and cleaned if Ambrosia is detected However, exporters and importers face a high degree of risk that a cargo could be rejected because of this restriction. The GOE also performs quality-based inspections of imported grain and oilseeds and will reject shipments if they do not meet these standards In the international grain trade, quality is graded at origin and, generally, quality at destination is not a matter for government intervention, but rath er a matter for negotiation between buyer and seller or referral to the insurance carrier The potential for rejection of a cargo adds risk and cost to the transaction. Other food imports are sometimes subject to standards that appear to lack technical and scientific justification For example, the Ministry of Health has an overly broad definition of foods for special dietary use, defined narrowly in the U S under 21 CFR 105 3 for meeting the needs of a select group of people who have a specified disease or condition infant formula or labeled medical foods , but which in Egypt includes products labeled enriched or high in vitamins or minerals As a result, a large variety of generally marketable food products, increasingly popular in the United States and other countries, must be registered and tested in Egypt before they can be imported In the United States, most of these products are simply regulated as foods, subject to the regular safety standards the FDA requires only that such a labe l claim be truthful and sets certain guidelines for what is considered high in and that any additives used to enrich vitamin or mineral content are approved Many of the additives tested by Egypt are considered in the United States as GRAS Generally Recognized as Safe listed in 21 CFR 182 and 184.Shelf-life standards also act as an indirect trade barrier Egypt sets the shelf life of many imported products using non-science-based standards that do not recognize quality, safety, and technological differences between producers By government decree, imports mainly food products must have 50 percent or more of their shelf life remaining The government is reviewing Egypt s shelf life standards to make them more science-based and WTO-consistent. The import inspection process remains confusing, despite the designation of the GOEIC as the coordinator for all import inspections The Ministries of Health and Agriculture maintain their own inspection units and procedures Imported refrigerated contain ers of foodstuffs typically take 25 days to clear customs While two-month delays were common in the past, overall customs clearance times are improving, and import inspections now typically take three to four weeks. Ministerial Decree 619 of 1998 required a certification of origin for imports and stipulated that consumer goods durable and non-durable be shipped directly from the country of origin The decree was amended in late 1999 to ease requirements for the certificate of origin and allow shipment of imported consumer goods from the main branches of the producing company and its distribution centers Company invoices noting the country of origin and bearing the endorsement of an Egyptian overseas commercial office can now be used as certificates of origin Ministerial Decrees 577 and 580 of 1999 require cars to be imported in the year of production In 2000, the decrees were amended adding one year after the year of production to the period during which passenger vehicles can be importe d. The duty drawback system requires full custom duties to be paid on semi-finished imports There is a one-year time limit for re-exporting these imports as part of a final product in order to claim a full rebate of the duties and taxes paid Export Promotion Law 155 of 2002 sought to improve the duty drawback and temporary admission systems for exporters by establishing a central unit under the joint supervision of the Ministries of Finance and Trade and The Ministries of Finance and Trade and Industry jointly inaugurated the first upgraded temporary-admissions unit at the Port of Alexandria in 2002 With assistance from USAID, the Ministries opened three more units in Suez, Port Said, and Damietta. Export Promotion Law 155 also established an Export Development Fund, to promote Egyptian exports and increase their presence in foreign markets The Fund supports a number of sectors, mainly textiles, ready-made garments, and food industries, with an export rebate of up to 10 of the total adde d value of the exported goods The Fund also subsidizes some shipping costs and start-up costs of export-oriented businesses In 2010, the GOE revised its export subsidy scheme to pay higher rebates to exporters who use larger percentages of local raw materials in their goods, and also temporarily increased by 50 the export subsidies paid to the ready-made garment and textile sectors The Fund s annual subsidy budget currently stands at LE 4 6 billion Aside from the subsidies provided by the Export Development Fund, the government of Egypt rarely provides additional agricultural export subsidies and does not impose export performance requirements. The Ministry of Trade and Industry imposed tight limits on rice exports in March 2008, citing the need to ensure domestic supply These limits on rice exports remain in effect In October 2010, a ban on cement exports that Egypt had imposed in April 2009 expired. In 2010, the Central Bank relaxed a requirement of 100 percent foreign exchange cover f or Letters of Credit issued for the purchase of goods imported for resale, reducing the requirement to 50 percent Also in 2010, the Central Bank also temporarily suspended the foreign exchange cover requirement on meat, poultry, and sugar imports in response to high levels of food price inflation. Right to Private Ownership and Establishment. By law, foreign and domestic private firms have the right to establish and own business enterprises and engage in all forms of remunerative activity, except for the restrictions on foreign business noted previously Private enterprises may freely establish, acquire and dispose of interests in business enterprises In practice, private firms sometimes find themselves at a disadvantage when competing for resources with state-owned firms For example, state-owned firms often have easier access to bank credit from the state-dominated banking system than do private firms, whether domestic or foreign Lack of access to credit is one of the major complaints of the business community in Egypt as the interest rate is high and the banks have restrictive policies on lending Lack of risk assessment capacity in the banking sector is also a factor in banks overly cautious lending policies Also, some companies have experienced difficulties in dissolving companies. Protection of Property Rights. The Egyptian legal system provides protection for real and personal property, but laws on real estate ownership are complex and titles to real property may be difficult to establish and trace Reforms in 2007 simplified the registration process for residential construction in new urban areas built on the outskirts of Cairo and Alexandria The procedures will eventually be introduced in older areas of the two cities and in other Egyptian cities. A National Title Registration Program was introduced by the Ministry of State for Administrative Development and implemented in nine areas within Cairo This program is intended to simplify property registration and facilit ate easier mortgage financing Real estate registration fees, long considered a major impediment to development of the real estate sector, were capped in May 2006 at no more than LE 2000 US 345 , irrespective of the property value. In 2008, the Egyptian parliament approved a sweeping reform of the real estate tax The new law dramatically reduced tax rates but expanded the tax base to include most of the Egypt s real estate Properties worth less than LE 500,000 US 86,200 are exempt from taxation, as are rental incomes below LE 6,000 US 1,030 per annum Properties with market values above LE500,000 US 86,200 pay a tax of 10 percent of taxable value of the property, which is calculated as a small fraction of the property s market value Property values will be re-assessed every 5 years and tax increases will be capped at 30 percent and 45 percent on residential and non-residential properties, respectively The law exempts all state-owned property, public service facilities and religious facili ties from real estate taxes. There is an extensive rent control system for older residential and commercial real estate property resulting in some apartment rents as low as US 10 per month However, these rent controls do not apply to real estate put into service in recent years There are no restrictions on foreign ownership and rental of non-agricultural real estate in Egypt Although, foreigners are limited to ownership of two residences in Egypt and specific procedures are required for purchasing real estate in certain geographical areas. The mortgage market is still underdeveloped in Egypt Real Estate Finance Law 148 of 2001 authorized both banks and non-bank mortgage companies to issue mortgages The law provides procedures for foreclosure on property of defaulting debtors, and amendments passed in 2004 allow for the issuance of mortgage-backed securities According to the regulations, banks can offer financing in foreign currency of up to 65 of the value of a property. There are current ly 19 banks and13 mortgage finance companies in the Egyptian market The total value of the mortgage market as of June 2010 stands at LE 3 9 billion 672 million Despite the efforts to foster a mortgage market, the concept of mortgage-based purchases remains new and is still a largely underutilized in Egyptian society. For information on protecting your Intellectual Property Rights, see Chapter 3 Protecting Your Intellectual Property. Transparency of the Regulatory System. The Egyptian government has made considerable effort to improve the transparency of government policy The process has proven difficult and has faced strong resistance from entrenched bureaucratic interests Significant obstacles continue to hinder private sector investment, including the often-arbitrary imposition of bureaucratic impediments and the length of time needed to resolve them In 2005, new import and export regulations were issued, completely replacing prior regulations The regulations have sped up import and exp ort clearance processes, but customs officials still have significant flexibility in classifying goods Enforcement of health and safety regulations remains uneven and is complicated by a multiplicity of laws, agencies, and opinions. Law 89 of 1998 amended the Tenders and Bidding Law 9 of 1983 to improve equality and transparency in government procurement Key provisions of the law include a prohibition on reopening negotiations after final bids have been received more transparency in the criteria for bid acceptance and rejection equality among bidders, contractors, and government agencies more weight given to the technical aspects of a tender or bid protection of contractor rights reduction of insurance fees and immediate return of deposits once the government announces bid or tender results. In 2005, parliament passed the Law on Protection of Competition and Prohibition of Monopolistic Practices A new agency, the Egyptian Competition Authority, began operating in 2006 to implement the la w The MOI also issued corporate governance guidelines as Ministerial Decree No 332 in 2005 The non-binding guidelines formulated along the lines of OECD principles apply to corporations and limited liability companies as well as brokerages In 2006, MOI issued corporate governance guidelines for public sector companies. Accounting standards in government entities are still not fully consistent with international norms, although efforts are underway to bring standards into conformity with International Financial Reporting Standards IFRS The MOI issued a directive in 2006 with new accounting standards for all companies listed on the Egyptian stock exchange, including public entities The new standards, which came into effect in 2007, are close, but not identical to IFRS. Egyptian law does not require that proposed legislation be published prior to consideration by the parliament In practice, however, proposed legislation is occasionally circulated among concerned parties such as business ass ociations and labor unions Responsiveness on the part of legislators to feedback received from concerned parties is limited After approval by parliament, new laws are published in the Official Gazette. Efficient Capital Markets and Portfolio Investment. The government has taken steps to streamline capital markets and overcome years of stagnation in the banking system, which had hampered economic growth Credit in the banking system is increasingly allocated on market principles and policy interest rates are now more market-determined than before, though credit to the government and interest rate spreads remain high Although foreign investors have equal access to credit, the business community consistently cites lack of credit as a continuing impediment to economic growth Small and medium enterprises face significant problems securing financing. The Capital Market Law 95 of 1992, along with the Banking Law of 2003, constitutes the primary regulatory framework for the financial sector The la w grants foreigners full access to capital markets, and authorizes establishment of Egyptian and foreign companies to provide underwriting of subscriptions, brokerage services, securities and mutual funds management, clearance and settlement of security transactions, and venture capital activities The law also authorizes the issuance of corporate bonds and bearer shares, and makes income from most stocks and bonds non-taxable The law specifies mechanisms for arbitration and legal dispute resolution and prohibits unfair market practices Law No 10 2009 created the Egyptian Financial Supervisory Authority EFSA and brought the regulation of all non-banking financial services under its authority. The Central Securities Depository and Registration Law and its executive regulations, issued in 2000, eased registration and deposit of securities Settlement of transactions now takes one day for treasury bonds, two days for dematerialized issues, four days for materialized issues and same day for 6 2 active stocks that are not bound by the 5 percent daily price movement ceiling Forty-seven brokerage companies have the license to deal in same day trading among 148 companies Although Egyptian law and regulations allow companies to adopt bylaws limiting or prohibiting foreign ownership of shares, only four companies listed on the stock exchange have such restrictions A significant number of the companies listed on the exchange are family-owned or dominated conglomerates, and free trading of shares in many of these ventures, while increasing, remains limited However, stocks are de-listed from the exchange if not traded for six months. In 2002, the then Minister of Foreign Trade added an additional chapter to the executive regulations of the Capital Market Law to allow margin trading to increase liquidity and trading in the market through brokerage firms and financially solvent licensed companies In April 2003, the U S Securities and Exchange Commission included the Egyptian Exchange i n its list of accredited stock exchanges, allowing U S financial institutions to invest in the Egyptian stock market without undertaking the cumbersome procedures previously required In May 2006, the CMA issued Decree No 50 for 2006, organizing online trading on the CASE The decree allows brokerage companies to receive requests for buying selling of shares by clients via the Internet The decree also mandates infrastructure requirements, mainly web security provisions, which brokerage firms must meet in order to provide online services To date, 103 companies have obtained online trading licenses. Leasing Law 95 of 1995 allows for the leasing of capital assets and real estate and was designed to reduce the high start-up costs faced by new investors Notably, the law specifically allowed for the purchase of real estate assets through leasing mechanisms The Leasing Law was amended in 2001 to make leasing more attractive for investors by exempting financial leasing activities from sales taxes and fees specifying financial standards that leasing companies must adhere to increasing the control, organization and efficiency of the leasing activities and incorporating clear guarantees for the parties involved. The government undertook significant banking reforms starting in 2004 to consolidate the banking sector and improve asset quality Non-performing loans dropped from about 25 percent in 2005 to 14 percent in 2008 Most public sector banks have become profitable but overall credit to the private sector has fallen as credit to the government to fund fiscal deficits has risen. Also in 2008, Egypt s Small and Medium Enterprise stock exchange, called the NileX, began operating It is designed for companies with capital of less than LE 2 5 billion US 431 millionpetition from State-Owned Enterprises SOEs. State Owned Enterprises compete directly with private companies in several sectors of the Egyptian economy Egyptian SOEs are regulated by the Ministry of Investment MOI They are struc tured as individual companies controlled by boards of directors and grouped under government holding companies that are arranged by industry Spinning Weaving Metallurgical Industries Chemical Industries Pharmaceuticals Food Industries Building Construction Tourism, Hotels Cinema Maritime Inland Transport and Insurance The holding companies are headed by boards of directors appointed by the Prime Minister with input from the relevant Minister According to Public Sector Law 203 of 1991, SOEs should not receive preferential treatment from the government, nor should they be accorded any exemption from legal requirements applicable to private companies In addition to SOEs, 40 of the banking sector s assets are controlled by three state-owned banks Banque Misr, Banque du Caire, National Bank of Egypt. Privatization of SOEs and state-owned banks accelerated under Prime Minister Nazif s economic reform program that started in 2004, but progress has slowed significantly since 2008 Between FY2004 and FY2008, the government privatized 316 public sector companies and 59 joint venture companies Since 2008, however, the government has not undertaken any new privatizations, and senior officials have said that the government will retain majority stakes in the 150 public companies that remain under the MOI s authority and focus on selling minority shares in some of the more profitable companies. Some infrastructure areas, including ports and airports, power generation, and cellular phone networks have also been opened to private investors on a build-own-operate-transfer BOOT basis Foreign companies have won major BOOT tenders in power generation and airport and maritime port construction The new Upper Egypt Red Sea road is a typical case of BOOT, under the new government PPP initiative However, as of early January 2011, this project still did not include any foreign investors. Corporate Social Responsibility. Corporate social responsibility CSR programs have grown in popularity in Egypt over the last ten years However, participation in CSR within Egypt remains limited to multinational and larger domestic companies Education is the most popular sector for CSR investment, although, environmental programs are garnering greater participation. Egypt suffered a number of terrorist attacks in the past few years, including in Alexandria in January 2011, Cairo in February 2009 and April 2005, Dahab in 2006, Sharm el Sheikh in 2005, and in Taba in 2004 While the Alexandria attack was targeted at a Coptic Orthodox Church, many of the other attacks appear to be aimed at undermining government authority via the tourism sector These incidents were not directed at foreign investors or their property, though some targeted hotels and areas frequented by foreign tourists Although tourist numbers decreased somewhat in the immediate aftermath of these events, the decrease was temporary and the inflow of tourists continues to increase steadily The government has increased security in tour ist areas following these incidents. Open public debate regarding Egypt s political future includes demonstrations, most of which have remained peaceful There have been incidents involving violence, however, including sectarian attacks and small-scale riots in late 2010 and early 2011 This violence, however, was not directed toward foreigners or foreign investment The general security situation in northern Sinai has recently declined, resulting in carjackings and random violence, though Western foreigners have not been specifically targeted. Corruption is pervasive at all levels of Egyptian society, and U S investors have reported requests for bribes from Egyptian government officials Giving and accepting bribes are criminal acts in Egypt, but the government has not consistently enforced corruption laws, and impunity has become a substantial problem. Two agencies enforce corruption laws against government employees the Administrative Control Authority ACA under the authority of the Cabine t of Ministers and the Illicit Gain Office under the authority of the Public Funds Prosecution of the Ministry of Interior Private individuals and companies can be prosecuted under commercial and or civil laws Commercial cases are subject to the Commercial Law and the Dispute Settlement Law The district attorney s office and the civil courts adjudicate civil cases The ACA may intervene when corruption occurs in the private sector if public money and or public interests are involved Penalties for a corruption conviction include pecuniary fines and or imprisonment. There have been several high-profile public corruption cases since 2002, resulting in lengthy trials and the eventual convictions of the former Minister of Finance, the former head of the Egyptian Customs Authority, and the former Governor of the Giza governorate Several businessmen and prominent bankers also have been charged and some convicted for alleged corruption related to non-payment of loans Enforcement of corruption la ws does not appear to be disproportionally directed against foreigners, but prosecutions do appear to be politically motivated. Egypt is a signatory to the UN Convention Against Corruption, but has not signed the OECD Convention on Combating Bribery or any other regional anti-corruption convention Transparency International s Corruption Perceptions Index ranked Egypt 98 out of 178 countries surveyed in its 2010 survey. Bilateral Investment Agreements. Egypt has signed investment agreements with over 40 other countries, including Armenia, Belgium, China, Finland, France, Germany, Greece, Italy, Japan, Libya, Luxembourg, Morocco, the Netherlands, Romania, Singapore, Sudan, Sweden, Switzerland, Thailand, Tunisia, the United Kingdom and the U S The U S-Egypt Bilateral Investment Treaty provides for fair, equitable, and nondiscriminatory treatment for investors of both nations The treaty includes provisions for international legal standards on expropriation and compensation free financial tran sfers and procedures for the settlement of investment disputes, including international arbitration. In addition to specific investment agreements, Egypt is also a signatory to a wide variety of agreements covering trade issues Egypt joined the Common Market for Eastern and Southern Africa COMESA in June 1998 In July 1999, Egypt and the United States signed a Trade and Investment Framework Agreement TIFA , a step toward creating freer trade and increasing investment flows between the U S and Egypt In June 2001, Egypt signed an Association Agreement with the European Union EU Egypt s parliament ratified the agreement in March 2003, and it entered into force on June 1, 2004 The agreement provides for immediate duty free access of Egyptian products into EU markets, while duty free access for EU products will be phased in over a twelve-year period In 2010, Egypt and the EU completed an agricultural annex to their FTA, liberalizing trade in over 90 of agricultural goods. Egypt is also a membe r of the General Arab Free Trade Agreement GAFTA , and a member of the Agadir Agreement with Jordan, Morocco, and Tunisia, which relaxes rules of origin requirements on products jointly manufactured by the countries for export to Europe Egypt also has an FTA with Turkey, and in 2010 signed an FTA with the Mercosur bloc of Latin American nations. In 2004, Egypt and Israel signed an agreement to take advantage of the U S government Qualifying Industrial Zone QIZ program The purpose of the QIZ program is to promote stronger ties between the region s peace partners by granting duty-free access to goods produced in QIZs in Egypt and Jordan using a specified percentage of Israeli input Under the QIZ agreement, the US waives duties on imports from Egypt if the value includes 10 5 Israeli content. The industrial areas currently included in the QIZ program are Alexandria, areas in Greater Cairo such as Sixth of October, Tenth of Ramadan, Fifteenth of May, South of Giza, Shobra El-Khema, Nasr City and Obour, areas in the Delta governorates such as Dakahleya, Damietta, Monofeya and Gharbeya, and areas in the Suez Canal such as Suez, Ismailia, and Port Said The Upper Egyptian governorates of Minya and Beni Suef were designated as QIZs in January 2009, though the program has not yet been implemented in the two governorates Egyptian exports to the U S ready-made garments in particular, have risen rapidly since the QIZ program was introduced in December 2004 The value of the Egyptian QIZ exports to the U S amounted to 763 million in 2009, roughly one-third of Egypt s total exports to the U S. OPIC and Other Investment Insurance Programs. In July 1999, Egypt and the U S signed an updated investment agreement to facilitate the U S Overseas Private Investment Corporation OPIC s provision of political risk insurance for U S private investment as well as for bid, performance, and advance payments, and customs bonds and guarantees issued on behalf of U S suppliers and contractors in Egypt A t the end of FY2010, OPIC had two active projects in Egypt related to oil and gas exploration by the Apache Corporation. Egypt is also a member of the World Bank s Multilateral Investment Guarantee Agency MIGA. Egypt s labor force has grown steadily in recent years, with upwards of 600,000 new entrants into the labor market each year Official statistics put the labor force at 26 2 million, with 23 8 million employed in 2010 Unemployment officially stood at 8 9 percent in the third quarter of FY2010, though experts estimate the real level of unemployment, particularly among youth, to be much higher. There is universal agreement that the government bureaucracy and public sector enterprise are substantially over-staffed compared to private sector business Skilled labor in most professions is in short supply, despite high numbers of university graduates in those fields Foreign companies frequently pay internationally competitive salaries to attract workers with valuable skills Millions of Egy ptians continue to seek employment abroad on both a temporary and permanent basis. The Unified Labor Law Law 12 of 2003 provides comprehensive guidelines on labor relations, including hiring, working hours, termination of employees, training, health, and safety The law grants a qualified right for employees to strike, as well as rules and guidelines governing mediation, arbitration, and collective bargaining between employees and employers Non-discrimination clauses are also included, and the law complies with labor-related International Labor Organization ILO conventions regulating the employment and training of women and eligible children Egypt ratified ILO Convention 182 on Combating the Worst Forms of Child Labor in April 2002 The law also created a national committee to formulate general labor policies and the National Wage Council, which discusses wage-related issues and national minimum-wage policy. Under the Unified Labor law, workers may join trade unions but are not required to do so A trade union or workers committee may be formed if 50 employees in an entity express a desire to organize All trade unions are required by law to belong to the Egyptian Trade Union Federation, though a small number of independent trade unions have been established since late 2008 The legal standing of these unions remains uncertain The ILO s Committee of Experts has emphasized repeatedly that a law requiring all trade unions to belong to a single federation infringes on the freedom of association, but the government has not changed the law. Workers in Egypt have the right to strike peacefully, provided a general trade union organizes the strike in defense of vocational, economic, and social interests and announces it at least ten days in advance Strikers must also notify the employer and concerned administrative officials of the reasons and time frame of the strike The law prohibits strikes in strategic or vital establishments in which the interruption of work could result in di sturbing national security or basic services provided to citizens In practice, workers strike regularly without following these procedures The ILO s Committee of Experts has criticized a law mandating that only government-affiliated General Trade Unions may organize strikes and that workers must notify employers in advance of strike actions. Collective negotiation is allowed between trade union organizations and employers or their organizations when attempting to improve labor terms, conditions, and employment provisions cooperating between labor parties to achieve social development for workers of an establishment and settling disputes between workers and employers Agreements reached through negotiations are recorded in collective agreements regulated by the Unified Labor law The government often intervenes to limit or manage collective bargaining negotiations. The Ministry of Manpower and Migration sets worker health and safety standards, which also apply in public and private free zon es and the Special Economic Zones see below Enforcement and inspection, however, are uneven The Unified Labor law prohibits employers from maintaining hazardous working conditions, and workers have the right to remove themselves from hazardous conditions without risking loss of employment. The labor laws allow employers to fully or partially close down or downsize their firms for economic reasons The government, however, has taken steps to halt downsizing in specific cases The unemployment insurance law, also known as the Emergency Subsidy Fund Law No 156 of 2002, sets a fund to compensate employees whose wages are suspended due to partial or complete closure of their firm or due to its downsizing The Fund allocates financial resources that will come from a 1 percent deduction from the base salaries of government, public enterprise, and private sector employees. According to foreign investors, certain aspects of Egypt s labor policies are significant business impediments, particularly th e difficulty of dismissing employees The Unified Labor Law is somewhat more flexible in this area than the previous one, allowing employers and employees to terminate employment contracts under specific circumstances, but the process is still not easy The privatization program in some cases also requires a company s new owner to retain all workers The government has, however, used privatization proceeds to offer early retirement and or other separation incentive packages to workers in some privatized companies. The Labor Law 12 of 2003 requires that foreign workers account for no more than 10 percent of the total workforce of a firm, though this requirement can be waived by the Ministry of Manpower and Migration This law s requirements do not apply to the oil and gas industry, but most or all individual concession agreements have some sort of requirement on percentage of local employees. Foreign Trade Zones Free Ports. Public and private free zones are authorized under the Investment Ince ntive Law and are established by a decree from GAFI Free zones are located within the national territory but are considered to be outside Egypt s customs boundaries, granting firms doing business within them more freedom on transactions and exchanges Companies producing largely for export normally 80 percent or more of total production may be established in free zones and operate in foreign currency Free zones are open to investment in any sector, by foreign or domestic investors Companies operating in free zones are exempted from customs duties, sales taxes or taxes and fees on capital assets and intermediate goods. There are currently 10 public free zones in operation in the following locations Alexandria, Damietta, East Port Said Port Zone, Ismalia, Koft, Media Production City, Nasr City, Port Said, Shebin el Kom, and Suez The Port Said free zone was initially scheduled to be phased out by 2007, but the government has extended the timeline multiple times, and Port Said continues to o perate as a free zone Private free zones may also be established with a decree from GAFI but are usually limited to a single project Priority is given to export-oriented industrial projects There is no restriction on foreign ownership of capital in private free zones. The Special Economic Zones SEZ Law 83 of 2002, allows establishment of special zones for industrial, agricultural, or service activities designed specifically with the export market in mind The law allows firms operating in these zones to import capital equipment, raw materials, and intermediate goods duty free Companies established in the SEZs are also exempt from sales and indirect taxes and can operate under more flexible labor regulations The first SEZ was established in the northwest Gulf of Suez The Gulf of Suez SEZ is concentrated in a 20 square kilometer region around the port of Ain Sokhna, and has attracted foreign investments from China. Law No 19 of 2007 authorized creation of investment zones, which require Pri me Ministerial approval for establishment The government regulates these zones through a board of directors, but the zones are established, built and operated by the private sector The government does not provide any infrastructure or utilities in these zones Investment zones enjoy the same benefits as free zones in terms of facilitation of license-issuance, ease of dealing with other agencies, etc but are not granted the incentives and tax custom exemptions enjoyed in free zones Projects in investment zones pay the same tax customs duties applied throughout Egypt The aim of the law is to assist the private sector in diversifying its economic activities. Foreign Direct Investment Statistics. Measurements of foreign direct investment FDI in Egypt vary according to the source and the definitions employed to calculate the figure The Ministry of Petroleum keeps statistics on investment in the oil and gas sector which accounts for the bulk of FDI in Egypt , while GAFI keeps statistics on all other investments The Central Bank records figures on quarterly and annual investment flows based on financial records, for Egypt s balance of payments statistics There are wide disparities between the three sources, and none can be considered definitive in assessing levels of foreign investment. GAFI s figures are calculated in Egyptian Pounds at the historical value and rate of exchange, with no allowance for depreciation and are cumulative starting from 1971 GAFI statistics indicated that U S investors had FDI in Egypt at a total of 5 8 billion for the period of 1971 - 2008 outside the oil gas sector The U S is ranked first in terms of FDI in Egypt. In addition to their major role in the energy sector, U S firms are active in a wide range of manufacturing industries, producing goods for the domestic and export markets Examples of U S investors include American Express, AIG, American Standard, Bechtel, Bristol-Myers Squibb, Cargill, Citibank, Coca-Cola, Commercial International Bank, E nergizer, ExxonMobil, Eveready, General Motors, GlaxoSmithKline, Guardian Industries, H J Heinz, Johnson and Johnson, Devon Energy, Microsoft, Procter and Gamble, Pfizer, PepsiCo, Pioneer, and Xerox Leading investors from other countries include such companies as BG, ENI-AGIP, Shell, and Union Fenosa in the oil gas sector , Unilever, the M A Kharafi Group Kuwait , and the Kingdom Development Company Saudi Arabia. Inflows into Egypt, US Billions.

Comments

Popular posts from this blog

Trading Först Timmars Strategier

Trading Binary Alternativ Pdf Viewer

Uk Skattekonsekvenser Of Us Optioner